Print Friendly and PDF

Chleb z serem i sokiem pomidorowym

Ostatnio w kółko tłukłem tylko chlebki żytnie, aż mi się na moment przejadły. Pomyślałem, że pora na małą odmianę :)

Składniki:

0,5 kg mąki pszennej
100 g żółtego sera
70 g drożdży
125 ml wody
125 ml soku pomidorowego
40 g masła
jajko
1 łyżeczka soli
Ser zmielić blenderem lub zetrzeć na drobnej tarce, połączyć z resztą składników i wytrobić na jednolite ciasto (wyrabiać około 20 minut). Ja nawet lubię sam proces gniecenia ciasta, ale tym razem czasu miałem niewiele więc posłużyłem się automatem do chleba :) Wrzuciłem wszystkie składniki i uruchomiłem program. Jak już się wymieszało to zatrzymałem maszynę i przełożyłem wyrobione ciasto do foremki wysmarowanej tłuszczem. Chociaż prawda jest taka, że chyba lepiej jest przełożyć do dwóch foremek, bo ciasto nieprawdopodobnie rośnie! Mi po niecałych 30 minutach wystawało z formy z dobre 5 centymetrów! A może i więcej. W końcu drożdży jest całkiem sporo i powinno dać mi to do myślenia. Niestety nie dało... Tak więc włóżmy ciasto do dwóch keksówek, pewnie będzie go ze dwa-trzy centymetry na dnie (to tylko pół kilo mąki i dlatego zasugerowałem się jedną foremką) i zostawmy na godzinę do wyrośnięcia w ciepłym miejscu. Powinno wyrosnąć całkiem obficie. A potem już tylko wsadzamy na 40 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.

Komentarze

  1. jak na niego patrzę to aż się głodna zrobiłam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjmuję to za komplement, a zatem dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilam ten chleb(2 szt jak polecano) i niestety zawiodlam sie.Smak nie jest dobry:(.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przykro mi, naprawdę :( Cóż, gusta i smaki są różne, mam nadzieję, że nie zniechęci cię to na stałe do mojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po 40 minutach otwierać piekarnik i wywalić z foremki, czy ma stygnąć w zamkniętym piekarniku i w foremce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie nie, normalnie po ludzku wyjmujemy z piekarnika, wywalamy delikatnie z foremki i gotowe :)

      Usuń
    2. Ojej, to cebulowy z curry jest nienormalnie, nie po ludzku ;)

      A jeśli chodzi o ten chlebek, to za 10 min. będzie gotowy... pomijając fakt, że jedna dłuższa keksówka (35cm) też nie wystarczyło i się trochę rozsiało ciasta poza foremkę ;) Następnym razem będzie trzeba upiec w 25- i 35-centymetrowych. Jak zasmakuje oczywiście ;)

      Usuń
    3. No właśnie mi też rósł jak głupi, uciekał mi z foremki :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tutaj jesteś. Zostaw komentarz, napisz, co sądzisz o blogu czy o tym konkretnym przepisie. Nie zostawiaj natomiast w komentarzu linków (ani do swojej strony, ani do żadnej innej) - chyba, że kontekst rozmowy tego wymaga. Jeśli interesuje Cię zareklamowanie się na blogu, to po prostu zajrzyj do zakładki "Współpraca".

Popularne posty